Втора среща на училищната лаборатория "Посрещане на различието"
16 декември 2016г.
Зала „Киносалон", 23 СУ "Фредерик Жолио-Кюри"
София, бул. "Ситняково",№21
На 16 декември 2016 година се проведе Втора среща на училищната лаборатория „Посрещане на различието”. Събитието протече с представяне на две експозета – „Мястото на субекта в училище” на Анет Маринова, психолог в 23 Средно училище „Фредерик Жолио Кюри”, член на Българското общество за лаканианска психоанализа и „Между социалния, образователния идеал и пространството за среща със субекта” Десислава Иванова, психоаналитик, член на Българското общество за лаканианска психоанализа, Новата лаканианска школа и Световната асоциация по психоанализа.
Участниците в срещата имаха възможност да се включат в дискусия на поставените въпроси и споделените идеи в двата текста, което позволи да се направят препратки към основните проблеми на образователната система и участието и мястото на професионалистите и учениците в нея.
Представени бяха два случая, съгласно предварително заявената програма, които са от практиката на училищните психолози – Константин Милчев, психолог по проект „Подкрепа за равен достъп и личностно развитие” в 23 Средно училище и Елена Дражева, психолог в 23 Средно училище. Константин Милчев представи случая „През погледа на другите или коя е Мери?”, който беше съпроводен от интересна дискусия за ролята на екипната работа в училище и придружаването на дете с психично страдание на различните нива в училище – логопедична работа, ресурсна помощ и обучение в клас. Елена Дражева представи „Стефи и ролята на черна станция”, който разглежда на пръв поглед маргиналните феномани и роли и ключовата им функция в динамиката на класа. Случаят се обособосява в резултат на работата на Елена с един клас. Двата случая показаха различни аспекти от намесите на училищния психолог и ролята на този вид специалисти в рамките на обучението и педагогически изисквания към учениците в училище.
Втората част на срещата беше посветена на представяне на иновативната работа с деца със специални образователни потребности на Детелина Георгиева, начален учител в 78 Средно училище „Христо Смирненски”, Банкя и сертифициран саундпейнтинг водещ. Темата й беше „Саундпейнтинг в приобщаващото образование. Саундпейнтинг и преодоляване на страха от грешката.”. Интерактивното представяне даде възможност на участниците да се докоснат до спецификите на метода, а в края на представянето бяха дискутирани силните страни и ограниченията на този подход в полето на образованието. Имате възможност да се запознаете със специално подготвения текст от Детелина Георгиева.